loading...
سایت ماه ترین ها
آخرین ارسال های انجمن
3d boy بازدید : 434 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)
سلام و درود خداوند بر زنان و مردان مومن، نیک سیرت و حقیقت طلب. امیدوارم زندگی در عصر تکنولوژی و ارتباطات، سبب نشود زنگار غفلت و بی­خبری بر دل ما بنشیند. زنگاری که سبب ­شود هرگاه سخن حق را بشنویم بگوییم: درست است ولی...! خوب است ولی قابل اجرا نیست! و یا خوب است ولی بعدا آنرا اجرا می­کنیم (حالا حالاها فرصت هست). امیدوارم شیطان نتواند ما را آگاهانه دچار غفلت کند و زمانی متوجه شویم که فرصت از دست رفته باشد. بیایید با هم نگاهی بیندازیم به یکی از این غفلت­ها که اثر آنرا، پیامبر اکرم (ص) در شب معراج بگونه­ ای وحشتناک دیدند. با هم بخوانیم:
روزی حضرت علی(ع) به همراه حضرت فاطمه(س) به خانه پیامبر اکرم(ص) رفتند. پیامبر اکرم در آن روز به شدت گریه می­کردند. حضرت علی(ع) از ایشان پرسیدند: یا رسول الله چه شده است که شما اینطور گریه می­کنید. ایشان فرمودند: "علی جان به یاد شب معراج افتادم. در آن شب گروهی از زنانامت خود (زنان مسلمان) را دیدم که از موی سر آویزان شده و آتش بگونه­ ای آنها را فرا گرفته بود که مغز سرشان از شدت حرارت در حال جوشیدن بود. آنها زنانی بودند که موی خود را از نامحرم نمی­پوشاندند. گروهی دیگر را دیدم که گوشت بدن خود را می­خوردند و آتش از زیر آنها شعله­ ور بود. آنها زنانی مسلمانی بودند که در حضور نامحرم، خود را آرایش و زینت می­کردند". این حدیث را اولین بار در اینترنت و در حالی که کلمه احادیث حجاب را جست­ و­جو می­کردم پیدا کردم. براستی از خواندن آن شوکه شدم. آیا واقعا این کارهایی که به نظر ما ساده و از اقتضاعات جوانی و به ­روز بودن است، مجازات­هایی این چنین طاقت فرسا به دنبال دارد؟
 ممکن است با خواندن این جملات و این حدیث فکر کنیم که این حرفها منافی با رحمت و مهربانی خداوند کریم است و خداوند ارحم ­الراحمین است و گناهان بسیار بزرگتر از این را می­بخشد و اینقدرها هم سخت­گیر نیست! البته که اینطور است ولی باید دقت کرد که بخشش خداوند از آن کسانی است که از گناه پشیمان شده و قصد اصلاح اعمال خود و بازگشت به سوی خداوند را دارند. در این صورت است که خداوند حتی اگر گناهان آنها از تمام کوهها و دریاها بیشتر باشد آنها را خواهد بخشید چرا که خداوند، خود در مورد شدت علاقه­ اش به توبه بندگان می­فرماید: همانا اگر بندگان گناهکار من می­دانستند که من چه شوقی به بازگشت و توبه آنها دارم همانا از شدت شوق می­مردند و بند­بند وجودشان از هم می­پاشید. بخشش خداوند برای توبه­ کنندگان و بازگشت­ کنندگان به سوی اوست و این باور غلط که در بین مردم رواج دارد که "هر کس هر گناهی دلش می­خواهد انجام می­دهد و به این نکته استدلال می­کند که خدا ارحم الراحمین است" کاملا اشتباه است. این جمله از فریب­های بزرگ شیطان است که به انسان­ وعده بخشش خداوند را می­دهد و می­گوید: گناه کنید! گناه کنید! راحت راحت باشید! فرصت برای جبران نیز زیاد است و ما حالاحالاها فرصت برای جبران داریم! بگذار فعلا کمی از زندگی لذت ببریم! خداوند نیز کریم است و به بزرگی خودش گناهان را می­بخشد و احتیاجی به توبه و اصلاح خودمان نیست. مراقب باشیم که این صحبت­ها تماما از شیطان است همچنانکه در آیه 5 سوره فاطر آمده است: «اى مردم، البته وعده (قيامت) خدا حق است پس مبادا كه زندگانى دنيا (ى فانى) شما را مغرور سازد و مبادا شيطان فريبنده (از قهر و انتقام حق) به (عفو) خدا مغرورتان گرداند».
بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه خداوند بر بانوان مسلمان بعنوان پوشش واجب کرده است. حجابی که خداوند بر بانوان محترم واجب کرده است پوشاندن کامل سر و موها بگونه­ ای که حتی یک تار مو آشکار نباشد، پوشاندن دست­ها از بالا تا مچ و پوشاندن کامل سایر نقاط بدن با لباس­هایی معمولی است (لباس­ها و شلوارهایی که تنگ، جلب توجه کننده و بدن­ نما نباشند). جمله ­ای که در زیر آن خط کشیده شده است نشان می­دهد که چقدر لباس­هایی که ما استفاده می­کنیم با لباس مورد رضای خداوند فاصله دارد.
ممکن است اجرای دستورات فوق کمی سخت به نظر برسد و بگوییم خیلی ­ها در جامعه ­ی امروزی به این موارد عمل نمی­کنند و اگر ما بخواهیم به این موارد عمل بکنیم ممکن است با تحقیر و تمسخر از جانب دیگران روبرو شویم و یا متهم به تهجر و ... بشویم و یا مثلا اگر بخواهیم یک لباس مناسب که تنگ و کوتاه نباشد تهیه کنیم یا پیدا نمی­کنیم یا باید کل شهر را زیر پا بگذاریم. شما درست می­فرمایید ولی باید دقت کرد که خداوند با قوانینی که خودش وضع کرده است بر روی اعمال ما داوری می­کند نه با قوانین و مدل­هایی از دین، که انسان­ها از خودشان ساخته­ اند (عرف جامعه). امروزه خیلی از مطالب دین برعکس اجرا می­شود. مثلا دین اسلام به ما توصیه کرده که در محیط خانواده از وسایل زینتی: مثل آرایش کردن و عطر زدن استفاده کنیم و این امور را در محیط خانواده امری نیکو و پسندیده دانسته ولی از انجام این امور در خارج از منزل و نزد نامحرم نهی کرده و آنها را گناه دانسته است. ولی بسیاری از اوقات این مطلب برعکس اجرا می­شود. بنابراین این مطلب که بسیاری در جامعه به این دستور عمل نمی­کنند به این معنا نیست که خداوند از قوانین خود دست برداشته و عرف جامعه را قبول دارد. مواظب فریب شیطان باشیم که نگوید الان خیلی­ ها بد­حجاب هستند و خداوند اینقدرها هم سختگیر نیست و اگر بخواهد زیاد سخت بگیرد همه را باید به جهنم بیاندازد. این صحبت­های در ظاهر خیرخواهانه (ولی در باطن ویرانگر) از جانب شیطان است که به فرموده قرآن اعمال زشت انسان را در نظرش زیبا جلوه می­دهد. در آیه 38 سوره عنکبوت آمده است: «شیطان اعمال زشت­شان را در نظرشان نیکو جلوه داد، از این رو آنها را از راه خدا بازداشت در حالی که بینا بودند (و حق را می­شناختند)». این شیطان است که می­گوید حالا بعدا در پیری اعمالت را جبران می­کنی! شاید آن زمان پیری هیج وقت نرسد! شاید مثل خیلی از اطلاعیه­ های ترحیم که عکس جوانان را با عناوینی مثل جوان ناکام و ... عنوان می­کنند ما نیز ... .
مطمئن باشید می­توان به حرف­های خداوند عمل کرد. خداوند خودش انسان را خلق کرده و مسلما توان و قدرت او را می­داند و چیزی که خارج از توان او باشد بر عهده او نمی­گذارد. ما انسانها از روزی که متولد می­شویم تا ابد جاودانه زندگی خواهیم نمود و مرگی وجود ندارد. مرگ تنها انسان را از این دنیا به دنیایی بزرگتر منتقل می­کند. همانگونه که نوزاد با به دنیا آمدن، از دنیای کوچک درون رحم به دنیای بزرگتری منتقل می­شود. می­بینید که هیچ­کس در لحظه تولد کودک نمی­گوید که او در انتقال از دنیای شکم مادر به جهان دیگر دچار مرگ شده است. البته شاید محتویات شکم مادر بگویند کودک مرد، چون دیگر کودک را نمی­بینند و نسبت به دنیای بیرون اطلاعی ندارند، ولی برای ما که در خارج از رحم مادر هستیم و کودک را می­بینیم، کاملا واضح و مشخص است که وی زنده است. در مورد مرگ نیز چنین است. برای ما که در این جهانیم و عزیز از دست رفته را نمی­بینیم، او مرده است ولی برای کسانی که در عالم دیگر هستند و او را می­بینند او تنها تولد دیگری یافته است درست همانند کودک! مدت عمر نیز در این دنیا نسبت به آخرت همانند نسبت عمر کودک در شکم مادر به عمر دنیوی بسیار کوتاه است. شاید بتوان سختی­های 60-70 ساله این دنیا را هر طور که هست تحمل کرد ولی اگر خدای نکرده نامه اعمالمان سیاه باشد و مورد خشم خدا قرار بگیریم و فرصت توبه و اصلاح کارهایمان را پیدا نکنیم چگونه می­توانیم سال­ها­ی سال (که معلوم نیست ده­ها، صدها، هزاران، میلیون­ها و یا میلیاردها سال باشد) در آتش دوام بیاوریم؟ در جایی که مرگ و رهایی از عذاب وجود ندارد. بیایید به اندازه 1 درصد احتمال بدهیم این صحبت­ها درست باشد و احتمال وقوع آن در مورد ما نیز وجود داشته باشد. مسلما همین 1 درصد می­تواند کمی ما را به فکر فرو ببرد تا همین فکر کردن سبب شود اندکی در کتاب­­ها و اینترنت درباره موضوع حجاب و سایر موضوعاتی که احساس می­کنیم نیاز به بازبینی در آنها داریم به جست­ وجو بپردازیم و درباره آنها مطالعه و تفکر کنیم.
ما تنها نیستیم. خداوند تنهایمان نخواهد گذاشت. خودش در کتابش (قرآن) فرموده: من از رگ گردن به انسان نزديكترم. دوست من همتی کن و تصمیمی محکم بگیر. مطمئن باش دستورات خداوند عملی است و سخت نیست. تصمیمی مصمم و قاطع بگیر و برای رضای خدا در مسیر حفظ دستور حجاب گام بردار و به خدا بگو: خدایا من برای رضای تو به این دستور تن می­دهم و سختی آن را به جان می­خرم و می­خواهم با تو معامله کنم. آن وقت بنشین و تماشا کن که خداوند چگونه کالایت را خریدار است و چگونه پاسخت را خواهد داد.                   
 انشاالله در پناه دعای امام زمان(عج) موفق و منصور باشید

لطفا نظرات خودتان را درباره این متن برایم ارسال نمایید. با تشکر فراوان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت ماه ترین ها,ماه ترین ها98,ماه ترین98,ماه ترین,ماه ترین ها,ماه ترینها,ماهترین ها
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1324
  • کل نظرات : 195
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 698
  • آی پی امروز : 317
  • آی پی دیروز : 308
  • بازدید امروز : 818
  • باردید دیروز : 2,905
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 7,532
  • بازدید ماه : 14,321
  • بازدید سال : 101,001
  • بازدید کلی : 2,909,241
  • سئو سایت
    SEO Reports for ccfun.ir